Uczniowie jarosławskiej Budowlanki w słonecznej Italii

• Wydrukuj
  • Uczniowie jarosławskiej Budowlanki w słonecznej Italii. 13 kwietnia grupa 43 uczniów wraz z opiekunami udała się na „podbój Włoch”. W wycieczce edukacyjnej wzięli udział uczniowie technikum, klasa 1 technik aranżacji wnętrz oraz klasy 4 technik energii odnawialnej i technik gazownictwa, technik budownictwa i robót wykończeniowych w budownictwie. 14 kwietnia włoska przygoda rozpoczęła się w słonecznym Rimini, gdzie uczniowie spędzili czas na plażowaniu i zażywali witaminę d nad morzem Adriatyckim, w czasie wolnym spacerowali urokliwymi uliczkami nadmorskiej miejscowości, podziwiali zachód słońca na plaży. Następny dzień upłynął na zwiedzaniu. Odwiedziliśmy Asyż i Bazylikę św. Franciszka a później dotarliśmy do Rzymu, gdzie zwiedziliśmy Watykan i przepiękną Bazylikę św. Piotra i Pawła oraz Plac św. Piotra. Dzień w Rzymie był pełen wrażeń. W godzinach porannych udaliśmy się na Polski Cmentarz na wzgórzu Monte Cassino. Podczas pobytu na cmentarzu delegacja naszych uczniów wraz z panią wicedyrektor Justyną Żelak złożyła wiązankę biało - czerwonych kwiatów oddając hołd poległym bohaterom, którzy podczas drugiej wojny światowej pod wodzą generała Władysława Andersa bronili wzgórza przed wojskami niemieckimi. „Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu”, to przysłowie świetnie oddaje nasz następny cel podróży. W Rzymie – jednej z najpiękniejszych stolic świata nasi uczniowie mieli możliwość podziwiania architektury starego miasta, zobaczyliśmy Koloseum, Kapitol, Forum Romanum, Plac Wenecki, Schody Hiszpańskie, barokową fontannę Di Trevi, Panteon, Fora Cesarskie. Ważnym punktem naszej włoskiej przygody był pobyt uczniów w Watykanie, gdzie wzięli udział w audiencji Ojca Świętego Franciszka na placu św. Piotra i Pawła. Uczniowie wysłuchali katechezy papieża, która zakończyła się błogosławieństwem. Z Watykanu udaliśmy się do Wenecji, gdzie statkiem dotarliśmy do centrum miasta. Urocze wąskie uliczki, romantyczne i przepiękne scenerie, wyjątkowe budowle, mnóstwo małych kawiarni i restauracji pełnych przepysznego włoskiego jedzenia - to właśnie dla tych niesamowitych widoków, zapachów, smaków i interesujących zaułków warto było odwiedzić otoczoną Włoską Laguną Wenecję. Tu podziwiać mogliśmy m.in. Bazylikę św. Marka i Plac św. Marka, Pałac Dożów, przystań gondolową, Most Rialto, Most Westchnień, Kampanilę i urocze gondole pływające po Canal Grande. Po południu dotarliśmy do Padwy, gdzie zwiedziliśmy przepiękną Bazylikę św. Antoniego i pospacerowaliśmy urokliwymi uliczkami miasta. Nasza włoska przygoda dobiegła końca, ostatnim punktem na naszej mapie podróży był nocleg położony w majestatycznych Alpach. Widoki zapierały dech w piersiach. Ośmiodniowa wycieczka miała nie tylko charakter edukacyjno-zawodowy, ale była wspaniałym sprawdzianem interpersonalnych relacji. Nasi uczniowie zaliczyli go na 6! Ciao Bella Italia! Informacja prasowa (tekts, zdj.) ZSBiO w Jarosławiu